Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Milli Eğitim Bakanlığı, 2026 yılı eğitim kurumlarına yeniden yönetici görevlendirme sürecine ilişkin takvimde güncellemeye gitti. Müdür ve müdür yardımcılığı görevlerine yeniden atanmak isteyen yöneticiler için tercih süreci başladı.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitim kurumlarında yeniden yönetici görevlendirme sürecine ilişkin takvimi güncelledi. Personel Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan yeni takvime göre okul yöneticilerinin tercih işlemleri elektronik ortamda alınmaya başlandı.
Öğretmen Seminerleri
81 il valiliğine gönderilen resmi yazıyla duyurulan güncelleme kapsamında, yeniden görevlendirme başvurularında tercih ve onay işlemleri 19-24 Haziran 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Süreç, müdür ve müdür yardımcısı olarak görev yapan eğitim yöneticilerini yakından ilgilendiriyor.
Bakanlık tarafından belirlenen takvime göre tercih işlemlerinin tamamlanmasının ardından yeniden yönetici görevlendirme sonuçları 26 Haziran 2026 tarihinde ilan edilecek. Görevlendirmesi kesinleşen yöneticiler ise 10 Temmuz 2026 itibarıyla yeni görev yerlerinde çalışmalarına başlayacak.
Yönetici görevlendirme sürecinin ilk aşamalarında görev süresi sona eren yöneticiler ile norm kadro fazlası durumunda bulunan yöneticiler tespit edildi. Boş bulunan eğitim kurumları ve yöneticilik kadroları ilan edilirken, başvuru ve değerlendirme işlemleri de mayıs ayı içerisinde tamamlandı.
Değerlendirme sonuçlarına yapılan itirazların incelenmesinin ardından kesin puanlar açıklanırken, tercih sürecine esas olacak boş kontenjanlar da elektronik sistem üzerinden erişime açıldı.
Yeniden görevlendirme işlemlerinin tamamı MEB’in elektronik başvuru sistemi üzerinden yürütülüyor. Aday yöneticiler tercihlerini sistem üzerinden yaparken, gerekli onay süreçleri de dijital ortamda gerçekleştiriliyor.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, güncellenen takvimin Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda hazırlandığı belirtildi. Yönetmelikte yer alan düzenlemeler kapsamında süreçlerin elektronik ortamda ilan edilmesi ve yürütülmesi esas alınıyor.
Yönetici görevlendirme sürecinin tamamlanmasıyla birlikte yeni eğitim öğretim yılı öncesinde okul yönetim kadrolarının büyük ölçüde netleşmesi bekleniyor.
